Het begin

In november 2021 begon het avontuur. Thuis, aan de keukentafel. "Ik heb een goed idee. Ik heb een gat in de markt gevonden’’. En Karin den Besten had gelijk, dat wist dochter Kelsey Bartels meteen. Het was iets dat gek genoeg nog niet bestond. Dat, terwijl moeder en dochter ervan overtuigd waren dat meer vrouwen naar hetzelfde op zoek zijn.
Ze konden toch niet de enige zijn die dit probleem tegenkwamen?
Veel Google zoekopdrachten later hadden ze nog steeds niet gevonden wat we zochten. Dit was het vertrekpunt van hun reis.

Dat gat in de markt? Dat was een modieuze wandelschoen. Eentje die goed loopt, én er ook goed uitziet. Een mens loopt in een leven zoveel: tijdens een dagje shoppen, dagje dierentuin, een dagje de natuur in. Goede schoenen zijn dan een must. Het juiste voetbed, de stevigheid, de juiste ondersteuning: alles moet kloppen. Maar naast dat comfort, mogen we er toch ook trendy bijlopen? Die combinatie was er nog niet. Hoe ze dat idee tot leven brachten? Heel eenvoudig: door het simpelweg aan te pakken.

Het idee ging als mail naar meerdere schoenproducenten. Toen was opeens het raak: moeder en dochter mochten het idee komen pitchen bij een schoenontwikkelaar in Moergestel. Wat volgde was een jaar van intensieve samenwerking om hun schoenen te verfijnen en het perfecte eindresultaat te bereiken. Het kostte veel tijd en moeite, maar het was het waard.

Het verhaal achter de naam ‘BASHOE’ is eigenlijk heel simpel maar met een waardevolle betekenis. De naam is een samensmelting van de eerste letters van de familienaam, Bartels, en het woord 'shoe'. De hele familie is erg betrokken en werkt achter de schermen hard mee. Een grote mijlpaal voor de dames kwam in augustus 2023: toen deden ze een order van 1000 paar schoenen.
1000 paar schoenen die ervoor gaan zorgen dat vrouwen comfortabel én trendy op pad gaan. Iets wat aan de keukentafel nog een idee was, is nu tastbaar geworden.

"Good shoes take you to great places"

Bij elk avontuur komen ook tegenslagen om de hoek. De tijd die het vraagt, alle kosten die je maakt, tegenvallende resultaten. Maar samen met een positieve mindset bleven ze altijd optimistisch. De familie is iets wat Bashoe heel sterk maakt. De reis van BASHOE gaat verder. Van de keukentafel thuis, langs de fabriek in Portugal en binnenkort aan de voeten van vrouwen.

BASHOE is niet zomaar een schoenenmerk: het is onze missie om vrouwen de vrijheid te geven om te ontdekken, te beleven en te genieten, zonder concessies te doen aan comfort of stijl.